zaterdag, november 18, 2006

Balthazaar Bosduif heeft praktische dromen (4)

Naar het schijnt heb ik deze nacht geslaapwandeld. Dat is best gevaarlijk in mijn kamer. Daar liggen nu verschillende hopen rommel waarin zich af en toe een val kan verstoppen. Dvd-doosjes enzo. Met je ogen dicht rondstruinen is geen sinecure. Rond mijn bed heb ik een heleboel 'snel bij de hand' dingen verzameld. Koppen thee, afstandsbediening, een rommeltje boeken, blikken dozen en nog veel meer. Het is een wonder dat ik nergens over ben gestruikeld.

De getuige, Fros, vertelde het me deze morgen. Het ging ongeveer zo.

-Ja, ik denk dat het best is om te schuiven.
Mijn bed bestaat uit een matras die op de grond ligt. Die dingen lopen weg van de muur, met ongelegen ruimtes tot gevolg.
- (Ellen gaat recht zitten) Maar dan wel met niemand er in.
Fros begon zich af te vragen of ik nu haar instructies aan het geven was. Ze besloot te blijven liggen.
- (Ellen staat op en begint aan de matras te sjorren) Ja, Raf 't is goed zo.
Ik ken geen Raffen. Of toch geen belangrijke Raffen. Ik weet ook niet meer dat ik over een Raf heb gedroomd.
- Mannen, staan jullie ook eens even recht! (De matras komt tegen de muur terecht)
Handig, dacht Fros,
want zij lag aan de lastige kant.

Daarna ben ik terug onder de dekens gekropen en heb ik verder geslapen. De rest van de nacht ben ik blijven murmelen en zuchten. Achteraf bekeken vraag ik me twee dingen af. Zou ik dat vaak doen? En sinds wanneer heb ik zo van die droge, realistische dromen?

Voor dromen in een andere stijl: hier en
hier en hier

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage