dinsdag, december 06, 2005

Balthazaar Bosduif luistert af (2)

Twee opa's reizen samen naar Antwerpen. Ze zitten gezellig tegenover elkaar op de trein. De ene draagt een enorme bril en de andere een grijze pet. Allebei hoge sokken, een broek met een keurige vouw en een wollen trui. Ze voeren een gesprek.

Pet: Weet ge waar ik nu echt zin in heb?
Bril: Nee?
Pet: In dessert. Ge weet wel, zo 'n grote punt appeltaart.
Bril: Goh, dessert ...
Pet: Of rijstpap ...
Bril: Ons maai (?) maakt nooit dessert. Bosbessen. Dat wel. Bosbessen. Alleen maar bosbessen. Confituur, potten vol. Ik eet alleen maar boterhammen met confituur.
Pet: Och nee.
Bril: Toch wel.
Pet: Tja ...
Bril: En ik maar plukken. Elke dag met de fiets naar het bos. Ge zou Ons maai eens moeten bezig zien. Van hier naar ginder. Roeren in haar potten. 'T is herfst. Ze heeft het druk.
Pet: En gij maar fietsen.
Bril: Jaja. Ik beweeg. 't is tenminste wat.
Pet: Weet ge wat helpt?
Bril: Nee.
Pet: De duinen.
Bril: Ja ... de duinen ... 't is eens een keer wat anders.
Pet: Jaja, de duinen.

Ze knikken allebei afwezig en staren uit het raam. Op de bank naast hen glimlacht een meisje tegen haar schrift. Stiekem maakt ze notities.

2 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

hee.. het is oudemensenOVtijd, lijkt het

7:32 p.m.

 
Blogger bosduif zei...

Beetje toeval denk ik. :) Normaal zit ik nooit achter oudjes te lurken met pen en papier.

Misschien heeft weblogland ook trends ...

8:00 p.m.

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage