maandag, augustus 08, 2005

Balthazaar Bosduif houdt het kort

Ik loop al heel lang met een stukje over cabaret in mijn hoofd rond, maar het komt er nooit van. Te druk, te moeilijk, geen zin. Dat gedoe.
Maar vandaag las ik iets dat echt wel cabaretesque was. Of beter gezegd: iets voor Theo Maassen. Man, wat ben ik fan van die man ...

Maar soit, dat is voor later.

In zijn show laat hij zich nogal vaak uit over domme 'officiƫle' opmerkingen op voorwerpen:

"Ibuprofen: niet geschikt voor mensen die overgevoelig zijn voor ibuprofen." Of "Coca cola, geproduceerd met de toestemming van de Coca cola Company."

Nu heb ik er zelf eentje gevonden. Ik zat op de tram en las de achterkant van mijn Jazz Middelheim ticket (Jahaa! Jahaa!). Er verscheen een glimlach op mijn gezicht toen ik bij de laatste regel kwam.

Gelieve dit ticket niet bloot te stellen aan een warmtebron.

Om even als Op z'n Maassens te reageren:

Ja, nee, hoor, mevrouw van de kassa, luister nu even. Ja, ik heb het in de fik gestoken. Ik moest toch even kijken of het goed brandde! Misschien brandde het wel beter dan die 100 euro die ik er aan heb gegeven. Hoezo ik? Pyromaan? Hoe durft u!

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage