zaterdag, augustus 06, 2005

Balthazaar Bosduif zet de bloemetjes buiten

(Alle fotografische eer gaat naar Flavour Lemon)

Ze zijn heel erg zeldzaam, die nachtjes waar je jezelf uit het dak danst. Zo los in je lichaam zitten dat je echt niet meer weet wat voor vreemde bewegingen je maakt. Maar dat kan je geen bal schelen. Iedereen om je heen zit als een gek heen en weer te kronkelen. Die energie die in de lucht hangt, de uitgelaten sfeer. God is een DJ en wij zijn de engeltjes. Man, ik hou van dat gevoel.

Ik hou van rondkijken op goede feestjes. Opzoek naar interessante dansers, hyperkinetische op-en-neer springers, knappe passanten of gewoon genieten van het interieur en de held op het podium. Ik denk niet dat ik de meest sociale feestganger ben, het grootste deel van de tijd sta ik met mijn rug naar mijn vrienden toe.

Daar bovenop ben ik ook nog een ontzettend luie danser. Meestal zoek ik de traagste melodie/ritme in de mix en daar sta ik dan op heen en weer te draaien met mijn ogen dicht. Mijn 'goeroe'move, hij danst best gezellig. Het enige nadeel is dat als je tussen de drum'n base lijven zit, je tegen iedereen opbotst. Ach ja, zo ben ik gemakkelijk te vinden in de massa.

Maar goed, waarom ik dit stukje schrijf:

Petrol Deluxe is weer begonnen! En wij waren er meteen bij. Het was om je vingers bij af te likken: aangenaam volk, aardige zigeuner pasta, Jack in the box, Tom Barman en vooral die ruige, experimentele elektro in de nieuwe coole 'Blokhut Room' (of dat is toch wat wij er van maakten). Meer moet je niet hebben. Geen loom gedoe in Petrol, maar meteen de beuk erin. Dansen tot de zon opkomt, ja ik kan het nog! Ik moet zelfs toegeven dat ik een paar druppels zweet heb verspilt die nacht. -Een feestje is pas goed als ik zweet, zegt een droge Bosduif altijd- Nu al het optreden van het jaar en we zijn nog maar pas begonnen ...

Volgende week vrijdag: Marc Moulin, Fauna Flash (Compost), Lefto, Brass Monkey en dan ben ik nog niet uitgepraat. Dat belooft! Wie gaat er mee?

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage