donderdag, juni 09, 2005

Balthazaar Bosduif maakt vakantieplannen

Langzaam krijgt mijn grote vakantie een vaste vorm. En het is weer hetzelfde verhaaltje: Ik wil weer zoveel doen, zoveel dat ik het onmogelijk kan onthouden. Dit jaar is het wel wonderlijk hoe mooi dat het plaatje van activiteiten allemaal in elkaar past. Alsof de organizatoren dachten: 'Nee, doe maar half juli, dan kan Bosduifje wel komen. Want zeg nu zelf, hier hoort ze toch ook te zijn!'

14 tot 17 Juli: DOUR: Geen Pukkelpop meer voor mij, te veel grote namen die me niet interesseren en net wat te veel alleen op de weide. Mijn smaak riep 'Chateaux! Chateaux!' terwijl die van de vrienden 'Boiler! Boiler!' uitzweette. Brassband en techno, het gaat niet zo goed samen. Dit jaar Dour, iets minder bekend, maar dat betekent massa's onbekende groepen om te ontdekken. Lekker alternatief, lekker orgineel en wat ik vooral hoop ... lekker vreemd.

24 tot 31 Juli: Cinematic Staging: Zomerfilmcollege : 30 klassieke films en een 18-tal lezingen. Klinkt mooi, maar ik twijfel nog een beetje. Het kost ontzettend veel geld en de lezingen behandelen vooral regie en productie. Ik denk dat ik daarvoor net ga stoppen bij het Rits. Tja, maar die 30 zeldzame klassiekers zijn zo aantrekkelijk ... Soit, we zien nog wel.

11 tot 15 Augustus: Jazz Middelheim: Jahaa! Jahaa! hier wacht ik al zo lang op. Vijf dagen Jazz: klassieke jazz (Klara), hippe jazz (Stubru), experimentele jazz (De singel) en top of the bill: Kinderjazz. Een jaar of twee geleden zag ik er voor de eerste keer Dimitri Leue *** en Benjamin Boutreur in een soort interactief theater met een sountrack van Duke Ellington. Prompt verliefd natuurlijk, verkocht, verslonden, helemaal aan stukjes. Mijn glimlach was die dag niet meer van mijn gezicht te breken. Sindsdien sta ik te springen voor elk optreden van Dimitri Leue of Benjamin Boutreur (of weer te samen natuurlijk)

*** Tekst uit 1974, erg herkenbaar en toch al een tikkeltje anders. LEZEN die handel!

20 tot 27 Augustus: Corfu: Gezinsvakanie naar het zuiden. Ik hoop op 1/4 zwembad en 3/4 toeristische uitstapjes. Het water is er blauw, de planten weelderig groen en ons hotel terracotta. Dat is zowat het enige wat ik ervan af weet. Maar ach, de grieken zijn er zeker geweest, dus ik ben al tevreden.

September: Vakantiewerk? : Zoals elk jaar, al maanden te laat. Te lui om een behoorlijk C.V. te schrijven. Te lui om echt opzoek te gaan. Ai, hier spreekt een verwend nestje.

3 reacties:

Blogger Folkertje zei...

En de bierfeesten eind juni? Op de groenplaats! Dat kan je gewoon niet missen.

Dour kan qua electronics anders ook wel tellen. Maar dat zullen we dan wel zien natuurlijk.

12:00 p.m.

 
Blogger bosduif zei...

Ik was nog bezig mijn tekst wat bij te schaven! Speedfolker, bij elke weblog meteen bij. (eigenlijk wel jammer, dan lees je nooit de afgewerkte stukjes)

12:18 p.m.

 
Blogger Folkertje zei...

tja, ik heb niet veel te doen tijdens de examens. nooit eigenlijk.
en ik lees het uiteindelijk wel.

you see honey, everything always works out when you simply do what you want and don't worry about the consequences

-Peter Griffin

3:15 p.m.

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage