woensdag, juni 01, 2005

Balthazaar Bosduif legt examens af

Weet je wat leuk is als je vrijwillig en compleet nutteloos examens aflegt? Je kan lekker domme antwoorden geven.

Ik had vandaag een 'invultest' voor literatuur. Je mag de woordjes onder de juiste titeltjes schrijven. Het probleem is dat al die verdomde stijlperiodes allemaal zo op elkaar lijken. Breuk van dit, dood van dat. Drama hier, decorum daar. En ik was doodmoe, ik had beter niet zo mijn best gedaan die onmogelijke cursus te leren. Misschien had ik me nog wel uit de nood kunnen redden als ik open vragen had gekregen, maar ik had er niet op gerekend dat 'woordjes verbinden' ook een soort examenvraag kon zijn. Kortom, ik had er dik de pest in.

Op een bepaald moment heb ik nog maar één begrip over: 'Franse Revolutie' en boven het bijpassend vakje staat de naam van een of andere duitse schrijver. Schnitters, Schnutzie, iets in die trant. Ai. 'Eh ... mooi!' dacht ik toen 'hoe ga ik dat verklaren?'

Onze geweldige kunstenaar Schnittie: Zware realist met een enorme voorliefde voor vlaggen en franse geschiedenis. Deed niets liever dan door de duitse straten rennen met de franse driekleur, terwijl hij uit volle borst 'la liberté, la liberté!' riep. Het is dus onmogelijk te ontkennen dat de Franse Revolutie zijn oeuvre niet beïnvloed heeft.

Niet aardig hé, zo weinig respect tegenover je klassiekers. Maar jongens, ik had er echt genoeg van. Daarna heb ik meteen afgetekend en ben ik lekker door het zonnetje gaan lopen. Dat deed pas deugd.

ps. Nog een mooie examencreatie van een zekere bosduif: 'Geen slim idee, Victoriaantjes!' (op het feit dat de Victoriaanse huis het volk onderwees, waarna het volk zich tegen hen keerde)

3 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Ik heb zo'n flauw vermoeden dat je Kurt Scwitters bedoelt. Kan dat?

11:09 p.m.

 
Blogger bosduif zei...

Helemaal correct, jonge heer! Nu, kan jij mij uitleggen wat hij met de franse revolutie heeft te maken ? :)

11:29 a.m.

 
Anonymous Anoniem zei...

Het is trouwens Schwitters, maar ja... En neen, dat kan ik niet! Ik weet er eigenlijk heel weinig over, enkel de naam.

1:58 p.m.

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage