dinsdag, mei 24, 2005

Balthazaar Bosduif studeert (part 2: eindexamens)

Vandaag ben ik officieel in mijn eerste cursus gedoken. Cultuurgeschiedenis heet dat dan. Gezellige boel hoor, niet te veel saaie geschiedenis en lekker veel revolte. Van Avantgarde naar Jazz tot aan de Beat-generation.

Met een rode pen en een latje zwerf ik momenteel door het Victoriaanse tijdperk. In mijn verbeelding sluip ik tussen de Bohemiens of flanneer ik door de burgerlijke straten. Straks ga ik nog even langs bij de Far West en daarna duik ik met een of andere illegale gestookte fles een rokerige bar binnen om naar een jazzorkest luisteren.

'T is wel een beetje gek hoor, studeren voor niets. Voor het eerst maken punten geen bal uit, want ik kan toch geen vrijstellingen krijgen. Ik doe het voor mezelf, omdat ik het wel leuk vind om dingen te weten of te begrijpen. Het voelt goed om je hersenen nog eens aan het werk te zetten.

Het enige wat niet zo fijn blijkt, is mijn overdosis aan papier. Te veel onleesbare handschriften, een massa verschillende kleine details en verwarrende uiteenlopende structuren. Ik moet beter leren noteren en mijn eigen papier eens in een kaft stoppen in plaats van ze constant te verliezen. Dat zou een behoorlijke stap in de goede richting zijn. Tja, volgend jaar beter!

Ik ga weer eens lekker verder doen. De link in de titel is de webpagina van mijn cursus, interessant en interactief, ga maar eens kijken!

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage