zaterdag, mei 21, 2005

Balthazaar Bosduif. (2)

Ik denk dat ik iets heb klaargespeeld dat ik nog nooit heb voor elkaar gekregen. Ik ben erin geslaagd mezelf uit het oog te verliezen. Vreemd hoor, vroeger was ik glashelder. Ik deed wat ik wou en mopperde wat als het moeilijk werd, maar zette door. Nu lijk ik een soort kluwen van tegenstrijdigheden dat opgeeft voor het nog maar begonnen is. Ik wil alles, maar ik ben te lui om één poot te verzetten. Frustrerend, maar eigen schuld, dikke bult.

Ik stop volgend jaar met het RITS. Te veel beeld, te weinig verhaal voor mij. Het is niet leuk, daar weggaan. Ik hou van de mensen daar, van de sfeer. Nu moet ik een richting zoeken die 'meer' in mijn 'toekomst' past. Ik vind ze niet. Dus nu zwerf ik wat rond, volg hier en daar een lesje. Hard werken doe ik niet meer, waarom dan wel ? Kortom ik verspil mijn tijd. Schrijven komt er haast niet meer van. Ik heb altijd wel een excuus. Meestal nestel ik me lekker voor een film en vergeet dan maar dat ik zelf wat wilde maken. Bewonderen is gemakkelijker dan creeëren. Mijn flamencofurie is eenzaam achter gebleven. Te veel 'te doen', was eerder te veel 'geen zin'. En dat liep dan uit op te veel passen niet kennen en tenslotte niet meer kunnen volgen. Ik was te trots om hulp te vragen. Ik ga bij vrienden langs, zowat elke avond. Ook gemakkelijk, een beetje dollen en wat grapjes maken. Dat is fantastisch en verslavend. Maar na een tijdje besluipt me daar dan een prikkend gevoel. Iets dat vraagt: 'wil je hier nu wel zijn? verveel je je niet? wat had je nog allemaal kunnen doen?' Misschien ben ik toch meer eenzaat dan ik denk. En dan sta je daar maar wat te draaien. Langzaam aan slaat die lichte verveling om in lichte verachting. Dan loopt het mis. Eigen schuld dikke bult .

En nu zit ik hier. Kluwen Ellen, mooi zo, nu heb je het allemaal opgeschreven. het wordt tijd voor wat maatregels. Ik ga:

- Alleen dingen doen die ik echt wil.
- mezelf een verhaal opleggen en dwingen te schrijven. (want dat WIL ik)
- twee keer nadenken voor ik iets tegen vrienden zeg.
- Weer een vast dagschema instellen. (dat wil ik ook)

Goed, hierbij bevestigd
Ellen Weis

2 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Hup Ellen!

11:57 a.m.

 
Blogger bosduif zei...

Hip Hoi! het gaat al stukken beter!

8:44 a.m.

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage