maandag, januari 31, 2005

Balthazaar Bosduif is kwaad op de buren

Het is zes uur in de ochtend en de wekker loopt af. Doodvermoeid tast ik naar de klok en druk op de sooze-knop, maar het ding blijft een vreemd schril, piepend geluid maken. Verbaasd richt ik me op. Natuurlijk denk ik meteen aan spookwekkers met een eigen mening totdat het door mijn wazige brein doordringt:

Mijn wekker piept niet.

Ik draai me om en knijp mijn ogen stijfdicht. Mijn oren verberg ik onder de dekens. het blijft maar piepen. Het blijft maar piepen. Het BLIJFT maar piepen. PIEPEN: PIEP, PIEP, PIEP, PIEP, PIEP, ...
Ik word razend. Gooi mijn dekens van me af en stamp van de trap, naar de kamer van mijn zus. 'Zet die wekker af!' grom ik als een hondsdol beest. Maar het is er stil ... Kolkend van woede gooi ik de deur van mama's slaapkamer open. Doodstil.

Verwilderd en verloren sta ik in het midden van mijn kamer en dan dringt het tot me door. Die verdomde buren ... die verschrikkelijk wrede buren ... die ...

LEER JE WEKKER AFZETTEN!

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage