zaterdag, januari 29, 2005

Balthazaar Bosduif bewondert jou

Gisteren was ik op De Nachten, een massacultuurproject van De Singel. Het heeft voordelen: je gsm mag af gaan, je kan aankomen en vertrekken wanneer je maar wil en er staat altijd kwaliteit op het podium. Maar het allerleukste is, je leert altijd toevallig fantastsiche dingen kennen.

Dit jaar gaat mijn eervolle vermelding naar Simon Van Buyten, 14 jaar en dichter. Stijn Vranken (winnaar Poëzie 2004) beschreef zijn talent nog het best: 'Simon, Jij bent 14. Ik wens je nog 16 prachtige jaren toe. Maar dan sterf je aan drugs en drank of je wordt neergeschoten door een of andere extremist ... '
Toen hij stil op het podium stond te wiebelen, dacht ik nog 'Waarom staat dat ventje daar te dralen? Kom dan jongen, kom dan naar beneden, kom dan, kom ...' Maar hij nam zijn papier en las zijn prachtige gedachten, losse stijlfiguren, sierlijke beeldspraak. Ik stond te dromen in zijn woorden. Maar nog meer hou ik van zijn cynische realistische ondertoon. Te volwassen, te briljant, te correct.

Kortom Simon Van Buyten u wint niet alleen de publieksprijs van Poëzie 2004, meer ook de 'Balthazaar Bosduif bewondert jou'-vermelding. Proficiat!

Ps. Ik zou graag een bepaald gedicht willen publiceren (iets met rollende rollen wc-papier), maar er blijkt werkelijk niets op het Internet te vinden. Tenzij een filmpje, dat vind je HIER.

1 reacties:

Anonymous simon van buyten zei...

dag balthazaar de bosduif,

we zijn nu ongeveer 6 jaar verder maar krijg dit nu pas doorgestuurd door iemand.
grappig om te lezen en bedankt voor de lof

groetjes
simon van buyten

8:19 p.m.

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage