donderdag, januari 12, 2006

Balthazaar Bosduif neemt de telefoon aan

Tring. Tring. Tring.

'Hallo met Ellen Weis Helmer.' -Dat komt er van als je ouders scheiden-
'Allo?'
'Hallo ... eh ...'
'Zen ik bij dokteur 'mompelmompel'?'
'Mijn moeder is er niet, kan u later terugbellen?' -Mijn mama is dokter, vandaar-
'Maar, maar ... mijn vijzen staan los!'
'Eh ... excuseer? '
'Mijn heupprotees, mijn vijzen!'
'Het spijt me, ik kan u daar niet verder mee helpen. Kan u later terug bellen?'
'En mijn arm is lam! Ik kan niet meer schrijven!'
'Ja?'
'Allé ja, mijn handtekening dat kan ik nog wel. Maar ja, daar maken ze dan ook weer goed gebruik van ... de.... Zijt gij dokteur?'
'Nee, ik ben geen dokter.'
'Da is goed meiske, veel te veel bloot. Allé, ge begrijpt het wel.'
'Ja. Kan u later terug bellen?'
'Nee, ik heb pijn. Pijn. Mijn heup, dat heeft dokter 'murmelmurmel' gedaan. Goede mens. Ge hebt een goede vader.' -uh?-

'Ik kan u het nummer van mijn moeder geven, als u zoveel pijn hebt.'
'Ja, nee, het gaat al terug. Komt door de pillen. Ja ... de pillen. '
'Goed, ik ben blij voor u. Dag.'
'Gij zijt een goed meiske. Nog ne goedenavond.'


Klik.

3 reacties:

Blogger Folkertje zei...

Brrr, ik weet hoe dat voelt. Heb ik je ooit het verhaal verteld van het postpakket waar een bebloed konijnenpootje inzit? Patiënten, ik vertrouw het allemaal niet meer...

8:21 p.m.

 
Anonymous Anoniem zei...

Het ergste dat ik al heb gezien is dat er bij de psychiater van mijn moeder een olieverfschilderij aan de muur hangt gemaakt speciaal voor hem door een andere patiënt waar schaamhaar in kleeft.


Then again mijn moeder heeft wel eens in een verward moment de dokter uit zijn bed gebeld omdat ze uitslag op haar been had. Terwijl ze aan het bellen was, voelde ze wel dat wat ze deed niet kon, maar toen was het al te laat.

Ik heb zo'n medelijden met die dokter, die moet zooo pissig geweest zijn.

9:04 p.m.

 
Blogger bosduif zei...

@ F.: Vaag. Heel erg vaag zegt het me wat ...

11:20 a.m.

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage