donderdag, januari 05, 2006

Balthazaar Bosduif krijgt een illustratie

Ik zat over mijn cursus ATW (Algemene Taalwetenschappen) gebogen en knoeide in mijn hoofdstuk 'Taalverwerving bij kinderen'. Plots hoorde ik een paar kleine plofvoetjes roffelen in de gang. Ik kon mijn kleine zusje horen twijfelen toen ze aan mijn deur stopte. Want als Ellen studeert, is ze heel druk bezig en dan mag je haar niet storen. Ik hoorde haar met de klink kletteren, maar uiteindelijk kreeg ze de deur open.

'Dag Rosa, kom je een beetje praten?' Ik legde mijn pen neer. Ik kon toch geen papier meer zien.
Rosa liep naar mijn bureau toe en wees naar mijn map. 'Ellen leest een heel dik boek.'
'Ja, ' zei ik 'een heel dik saai boek.'
Ze knikte even en greep naar mijn potlood. 'Potloodje.' zei ze. Dan pakte ze mijn gom 'Gommetje.' Mijn Bic volgde. 'Pen'.
Maar bij de slijper bleef ze steken. Ze nam hem vast en hield hem omhoog. Tussen haar ogen zat een denkrimpeltje.
'Slijper.' vulde ik voor haar in.
'Slijper ... slijper' herhaalde ze. Ze legde het terug en draaide zich om 'Slijper ...'
'Dag Rosa' zei ik en nam mijn potlood weer op.
'Bedankt.' mompelde ze nog even heel serieus.

Ik heb geen cursus ATW nodig, ik heb er eentje in huis lopen!

5 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Prachtig is dat toch...

En dat te bedenken: ik heb Rosa eigenlijk nog nooit gezien. Dat vind ik eigenlijk wel een beetje beschamend nu ik er zo over nadenk, meer zelfs, ronduit vreselijk is het! Dus, na het leren van de hele dikke en saaie boeken zal ik eens een bezoekje brengen. Afgesproken?

9:44 p.m.

 
Blogger Folkertje zei...

Dat zal ze later tof vinden, vergeleken worden met een dik, saai boek.
Maar troost je, meisje, volgend jaar mag je nog eens hetzelfde leren met andere zwaartepunten bij Interdisciplinaire Linguïstiek.
The neverending struggle...

12:22 a.m.

 
Anonymous Anoniem zei...

atw ojee is tops daar nog mee gemoeid?

12:42 a.m.

 
Blogger bosduif zei...

Nee, tenzij het een bijnaam is misschien. Wij kregen ATW van De Mulder, herhaalt altijd alles drie keer. Tikkeltje irritant.

Het examen ging wel vlot, nu nog wachten op de cijfers ...

3:11 p.m.

 
Anonymous Anoniem zei...

mmm. dan zal tops wel met pensioen zijn zeker. ik voel mij ineens een ouw vlaai worden. desondanks plezierig om te lezen die examen-dingen van u.

1:37 p.m.

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage