dinsdag, juni 07, 2005

Balthazaar Bosduif wordt nat


Natte Bosduif

Water en ik zijn goede vriendjes, al sinds jaar en dag. Ik vind het niet erg om eens goed doorweekt of kleddernat te zijn. (als het maar niet op de fiets is.) Als ik ergens water hoor kabbelen, voel ik het al kriebelen. Een bergbeek is toch veel leuker als een saai blauw zwembad! Het enige nadeel is dat je meestal met natte kleren naar huis moet en er een behoorlijke verkoudheid aan overhoudt.
En toch ... elke keer weer. Je zal zien, bij elk watergevecht ben ik echt het meest gewillige slachtoffer. Dansen in de regen, schoenen uit rivieren vissen, kajakken uit het water halen, dammen bouwen, auto's wassen, allemaal excuses om eens goed nat te zijn. Eens een waterrat, altijd een waterrat.

Dus natuurlijk wou ik wel eens een keer onder de tuinslang gaan staan voor Fros haar reclamecampagne voor 'Copypaste', ook al verklaarde iedereen me voor gek. Het waaide nogal en het was behoorlijk bewolkt. Taïs speelde een erg plaatselijke bui en ik moest vies en verveeld kijken naast het bordje 'gesloten' van een geënsceneerde muziekwinkel.
'Je moet meer op ellen spuiten en minder op het raam' zei Fros, waarop Taïs de waterstraal recht in mijn gezicht mikte. Ik gilde 'KOUD!!' en tegelijkertijd drukte fros op de ontspanner. Erg fijne foto, al zeg ik het zelf. Erg ... expressief. Ach, binnen waren er handdoeken en een hete koffie. Wat moet een druipende bosduif nog meer hebben?

2 reacties:

Blogger Folkertje zei...

Ik ben niet zeker of dit daadwerkelijk als cliffhanger kan fungeren, eerlijk gezegd. Of is dat kommaziften?

7:13 p.m.

 
Blogger bosduif zei...

Nee inderdaad, 't is eerder een teaser.

Het is niet kommaziften, eerder mierenneuken op correct woordgebruik. Maar juist , is juist ...

8:04 p.m.

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage