zondag, januari 21, 2007

Balthazaar Bosduif kon er niet bij zijn

RADIO-NO-RADIO
Op 17 januari 2007 viert Kunst haar één miljoen en vierenveertigste verjaardag. Robert Filliou verklaarde op 17 januari 1963 dat het die dag precies één miljoen jaar geleden was dat Kunst was ontstaan, toen iemand een spons in een emmer water gooide. De Fluxus-kunstenaar herdacht deze gebeurtenis met een ARTS BIRTHDAY PARTY.

Na het overlijden van Filliou in 1987 begon een groep kunstenaars de verjaardag van Kunst te vieren met mail- en faxprojecten en televisie-events in de geest van Filliou’s concept “The Eternal Network” of “La Fête Permanente”. De Arts Birthday Parties vonden plaats in verschillende steden over de hele wereld en kunstenaars werden gevraagd een verjaarscadeau mee te brengen voor de Kunst, in de vorm van kunstwerken die gedeeld konden worden via een netwerk.

Resultaten van het verjaardagsfeestje kan je hier vinden.
Het moet mooi zijn geweest. Ik had mijn handen vol met papier en mijn kop zat vol studeersel. Maar ik ben wel heel heel heel trots op mijn papa.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage