maandag, april 04, 2005

Balthazaar Bosduif werkt voor school

Valerie
Wat doet gij hier?
Alfred
Da zou ik beter aan u vragen.
Valerie
Ik ben uitgenodigd samen met mijn nieuwe vriend, iemand die wel weet hoe hij vrouwen moet behandelen.
Alfred
Wist ik dat dan niet?
Valerie
Gij zijt ne gevoeloze vent, wat weet gij nu ook van vrouwen, anders zoude mijn gevoelens wat ontzien
Hierlinger (vriend)
Ha, mijn meisje! Wat is dat voor een droevig gezicht? Zou je ons niet even voorstellen? (steekt hand uit)
Alfred
(Alfred bekijkt hem van top tot teen maar neemt zijn uitgestoken hand niet aan.)
Hij?
Valerie
Ja problemen mee?
Hierlinger
Excuseer?
Alfred
Gij zijt geen echte vrouw gij, gij zijt gewoon een kleingeestig wijf!
Hierlinger
Alstublieft, meneer!
Valerie
Klootzak! Pooier! Beest!
Alfred
Let op uw woorden en kalmeer een beetje!
Valerie
Ge hebt me bedrogen!
Alfred
Anders nog iets ?

Marianne loopt langs het duo, het gesprek valt stil. Alfred kijkt om en volgt haar bewegingen tot ze achter de deur verdwijnt.

Alfred
Pardon, zou die klootzak dan nu mogen verder gaan? Ik ga mezelf een poppeke scoren.

Niks is leuker dan volkse melodramas bewerken. Verhalen uit het Weense woud (van Ödön von Horváth) vermengen met domme rijmpjes, Isabella A. en het Vlaams Blok. Plezier, plezier, want kortzinnig zijn, is ook af en toe leuk. Zeker als je er nog eens punten voor krijgt ook. Dankuwel Mr. Marnix!

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage