vrijdag, februari 04, 2005

Balhazaar Bosduif ontmoet Meneer Konijn

De wonderlijke wereld was vandaag in de Carrefour te vinden rond 7 uur 's avonds. Ik stond voorovergebogen over de lychees en ademde heel diep in en uit. Er lagen er massa's, want ze waren in aanbieding. Het rook heerlijk.
Toen liep hij tegen me aan, Meneer Konijn. Zijn ogen keken heel even schichtig naar mijn gezicht en verdween toen weer bliksemsnel tussen de spruitjes en de aardappels.
Even later, toen ik tomaten ging afwegen, liep ik hem weer tegen het lijf. Hij staarde een beetje wanhopig naar de elektronische weegschaal. Ik haalde voorzichtig het etiketje uit de gleuf en gaf het hem. Weer een verlegen blik, zelfs geen klein glimlachje.
Na een minuut of vijf kwam hij haast onder de wielen van mijn karretje terecht. De zak sinaasappelen rolde over de grond. Nu leek het of hij bijna ging huilen. Ik bukte me en raapte het netje op. "Hé ..." zei ik vriendelijk lachend, maar hij was plotseling verdwenen.

Arme Meneer konijn.

(Het was vandaag Carnaval op school)

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage