zondag, februari 06, 2005

Balthazaar Bosduif citeert

De ballade van als dan
bij 'twee figuren voor Middelheim' van Juan Muñoz
Ik dacht dat je wat zei
- je hoort bij mij
was mooi geweest-
en buig me naar je toe,
maar hoe ik me ook
hou, in jouw geval
noem ik het horten
van je adem de ballade
van als dan: ik ken er
onderhand de stilte
van - het is haast
dodelijk hoe jij naar
woorden zoekt als je
wil zeggen dichterbij.


Bart Moeyaert, onuitgegeven 2004

(Esther en ik zijn vandaag het huis uitgelokt door de schitterende winterzon en in het woordenwoud verloren gelopen. Heerlijk was dat. -vooral dat koppel dat zat te squachen tegen een kunstwerk-
Het gedicht past perfect bij wat er nu allemaal door mijn hoofd suist. De stem van Bart Moeyaert moet je er maar bijdenken.)

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage