dinsdag, januari 04, 2005

Balthazaar Bosduif smeekt

"De lichtwaarde vertegenwoordigt de waarde-aanduiding voor de belichtingsdosis die onder gegeven omstandigheden van het onderwerp, verlichtingssterkte en bij een bepaalde filmgevoeligheid nodig is om een juiste belichting op te leveren."

Beste professor,

Ik spreek u aan in de naam van elke student op deze aardbol met slechts één brandende vraag. Zinnen maken waarin dezelfde woorden 3 keer in terugkeren en eindeloze bijzinnen aan elkaar rijgen, hoe doet u dat?
Zou het niet gemakkelijker zijn voor u EN voor ons om gewoon in simpele taal met juiste grammatica te schrijven? U hebt uw cursus in één twee drie afgewerkt en wij kunnen gemakkelijk met één pennetrek de essentie aanduiden. U gelukkig, wij gelukkig, iedereen gelukkig.

Toevoeging van Fros: "Ja dat vind ik ook!"


Dank bij voorbaat

Balthazaar Bosduif

3 reacties:

Blogger Folkertje zei...

Het klinkt afgrijselijk, is onleesbaar en onbegrijpbaar, maar ik vrees dat het wel grammaticaal correct is...

2:56 a.m.

 
Blogger bosduif zei...

Kortom: om na te denken heb je karakter nodig.

of wil die lieve, leuke, oh zo simpele Aristoteles toch nog wat anders zeggen? (Ik zeg het nog steeds, een tijdmachine bouwen en korte mette maken met die mens, hé Tina?)

3:25 p.m.

 
Blogger Folkertje zei...

'van alle dingen kun je minstens zeggen dat ze zijn'

Niet iedereen is het met deze (ook in mijn ogen niet meer dan logische) stelling eens.
Maar ik prikkel slechts, ik heb niets toe te voegen.
Sorry.

3:39 a.m.

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage