dinsdag, juni 06, 2006

Balthazaar Bosduif en de eeuwige nostalgie





7 reacties:

Blogger Folkertje zei...

Brrr, de Sinksefoor geeft me toch een zekere rilling van alle... wel, marginale jongeren vooral die er rondlopen; ik hoop dat ik er nooit zo een ben geweest...

1:36 p.m.

 
Blogger bosduif zei...

Ik heb wat met kermissen: 't is een dosis jeugdnostalgie. Het doet me denken aan al die keren dat ik eendjes mocht gaan vissen en niet kon kiezen tussen al die hopen prachtig eendagsspeelgoed. (Ik bleef altijd zolang twijfelen dat ze me achterlieten bij het kraam en me op het einde weer kwamen ophalen.) Of elke keer weer in die hypergeavanceerde vliegtuigjes (Ja ze gaan ECHT omhoog!) bij onze lieve meneer van de draaimolen.

De Sinksefoor beantwoordt nu niet echt aan dat beeld, maar ik vind het nog altijd een fenomeen. Een plotseling volkse explosie: boogschieten, ballen gooien, op een paard rondsjokken, eens een geweer vastnemen. Een bizar stukje middeleeuwen in dit digitale tijdperk. waar komt dat zo plotseling vandaan?

Al bij al de Sinksefoor is gewoon enorm fotogeniek. Mensen die een beetje flaneren en zich uitleven. Je ziet gewoon nog een keer wat charmants gebeuren.

(Ook een mooie setting voor een verhaal trouwens)

4:09 p.m.

 
Blogger Folkertje zei...

Tja, dat is die romantische instelling die bij mij een beetje ontbreekt; stukje middeleeuwen moeten natuurlijk bewaard worden, maar beleden?

9:05 p.m.

 
Anonymous Anoniem zei...

Als ze niet beleden worden vorden ze ook niet bewaard denk ik. Het bewaren van tradities vereist bezieling...

10:26 p.m.

 
Blogger Father Fritz zei...

Folkertje, dat vind ik nu eens een oprecht trieste uitspraak!
Ik ben heel blij dat ik me met gemak kan wentelen in jeugdromantiek en nostalgie... laat maar komen, Leuven Kermis!

12:12 a.m.

 
Anonymous Anoniem zei...

...en ook, niet onbelangrijk, mooie sfeervolle foto's. vrij moeilijk om in zo omgeving geslaagde foto's te trekken...
Arbër

11:32 a.m.

 
Blogger bosduif zei...

Als je er maar genoeg neemt, zit er altijd wel iets leuks tussen. En een beetje brutaal zijn kan natuurlijk ook nooit kwaad. :)

3:51 p.m.

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage