dinsdag, januari 11, 2005

Balthazaar Bosduif studeert nog steeds

bericht uit examenland:

Liefste vreemdelingen,

Vandaag heb ik weer iets ontdekt dat studeren een stukje gemakkelijker en plezieriger maakt: Een hoop fantasie hebben. Ik heb zeker 3 uur zitten knoeien op 12 bladzijden audiotechnologie, maar vond ik dat erg? Nee!

In mijn hoofd zit ik in de Savanne, verstopt in het hoge steppegras. En op 20 meter ligt een leeuw een beetje te soezen in de zon. En ik probeer muisstil mijn omnidirectionele microfoon te verwisselen voor een drukgradiëntgevoelige microfoon, want ik wil een leeuwengeeuw opnemen. Zou hij me al opgemerkt hebben?


Of

Ik sta tussen de muzikanten van een klassiek orkest en moet mijn microfoonopstelling beslissen. Maar die idioten willen maar niet ophouden met stemmen. Dan brul ik door mijn bidirectionele microfoon (zodat de hoge golflengten goed hard aankomen) 'KLEPPEN TOE!'. En dan krijg ik ruzie met de dirigent.

Plotseling kijk ik op van mijn cursus. 'Hé het is al 1 uur. Tijd voor pauze!'

update: woorden die me spontaan doen wegdromen
-the sweetspot
-the curtain of sound
-rondzingen
-Blumlein
-azimuth-fout
-the treshold of hearing
-Cochlea
-the cocktail party-effect

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage