zondag, december 05, 2004

Balthazaar Bosduif heeft zusjes

Ach, ken je dat? Zo van die momenten dat je hart overloopt van liefde? Wel sinds 1 jaar en 24 dagen hebben wij thuis een middeltje dat daar regelmatig voor zorgt: Rosa, de allerliefste Piraat op de hele wereld.

Het was badjes-en bedjestijd voor Rosa. Met een hoog koerend stemmetje probeerde ik haar naar de badkamer te lokken. Ze kwam, ondanks enkele uitgebreide omwegen: De kast, de spiegel, de deur van de keuken, ...
De telefoon ging en Papa nam op. Rosa keek me van op de drempel aan met fonkelende oogjes. Papa was er niet, het was tijd voor stoute dingen. Natuurlijk kroop ze recht op de wasmachine af. 'Haha! KNOPJES!' zeiden haar graaiende handjes. Helaas werkten die vervelende dingen niet mee. 'Hé bah, kinderslot' moet ze gedacht hebben en toen ging ze maar met de deur spelen. 'open en dicht, open en dicht'.
Ik stond glimlachend te kijken, compleet lamgelegd door al dat kinderplezier. Ik kon geen tuttende geluiden maken of heel streng 'NEE!' zeggen.
Toen stak ze een beetje twijfelend haar hoofdje in de trommel. Even was het stil. Daarna riep ze heel luid 'BAAAAAA' en nog een keer, en nog een keer. De triomfantelijke blik op haar gezicht was goud waard, zo door glas van de wasmachine. 'HET GALMT!' riep ze in haar eigen taaltje.
En ik ... ik kroop naast haar en samen staken we ons hoofd in de machine. En samen riepen we heel luid 'BAAAAA'. Wel drie keer.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage