zondag, november 21, 2004

Balthazaar Bosduif doet zielig

Neem mij 3 maand geleden en zet die zelf naast mij zoals ik nu ben. Dat is zoals koffiedrinken met een compleet vreemde, aarzelend in gesprek. 'Mij zoals ik nu ben' zou 'die zelf' maar een omhooggevallen, pseudo-intellectuele trut hebben gevonden en omgekeerd een oppervlakkig, onverantwoordelijk manspersoontje. We zouden elkaar bij het afscheid een beleefde zoen hebben gegeven en elk een andere kant zijn opgegaan, zonder ooit nog aan elkaar te denken.

Let's face it. Ik vloek met mezelf.

Wanneer komt mijn filmmanie terug? Mijn filosofiedrang? Mijn emotionele gesprekken? Mijn zelfdiscipline?
Het gras is altijd groener aan de andere kant van de heg.

Geen zorgen, morgen ben ik weer beter.

3 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

9:12 a.m.

 
Anonymous Anoniem zei...

Beste Balthazaar,
Het leven neemt wendingen. Bekijk het als een natuurkracht, een overstroming. Je kan proberen je aan te passen aan het risico en dijken optrekken. Maar even interessant kan het zijn om je bovenop het dak van je huis te zetten met een frisse cocktail en een strandstoel en gezapig gebiologeerd toe te kijken en aanvaarden wat die overstroming jou en je omgeving net van leed berokkent.
Waar het dus om draait is de keuze. Ga ik mij aanpassen aan de vaak domweg idiote wegen die het leven inslaat of laat ik het zoals het is.
Jij hebt gekozen voor de verandering. Een vaak pijnlijk proces maar hoe pijnlijk ook. Soms loont het. En ik weet zeker dat het dat bij jou ook zal doen, want weet je Ellen? Some things will never change.

3 kilo Gehakt

9:13 a.m.

 
Blogger bosduif zei...

Voor meneer Metafoor:
ik was ontroerd

echt.

dank.

10:49 a.m.

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage