zondag, november 14, 2004

Balthazaar Bosduif gaat naar FES

'Flat earth society' aka FES . Ze beschrijven zichzelf nog het beste: 'Het is geen Big Band, het is geen Fanfare, het is een bende'

Ik heb echt genoten. Fes is niet alleen mooi om naar te luisteren maar ook om naar te kijken. De artisten lopen af en aan, staan te dansen, gaan op in hun muziek. Het plezier straalt van het podium. Ik was prompt verliefd op de drummer, de accordeonist en een van de saxofonisten, TEGELIJKERTIJD. Ik wist niet waar ik eerst moest kijken, vermoeiend hoor.

Naast me zat blijkbaar ook een drummer, want hij zat de hele tijd de maat te houden. Eerst alleen zijn voeten, daarna gaven ook zijn handen de strijd op en begonnen in de maat te tikken. Nu ja, dat leverde problemen op. De hele rij stoelen stond los, waardoor iedereen op zijn bewegingen meewiebelde. Vooral ik dan, als hij drumsolo's hield op de armleuning. Gelukkig was het een goede drummer, ik wiebelde met plezier mee.

En dan nog de perfecte afsluiter van de avond: toevallig in een bruine kroeg belanden, losse tongen, St. bernardus Abt biertjes, kennis maken met de man uit wilrijk die ons er nog een heeft gegeven, en toch nog even langs het bejaardentehuis gaan ...

13 November 2004 MEMORABELE avond ... Ben ik even blij dat ik niet op I love Techno was!

1 reacties:

Blogger bosduif zei...

Oh jawel hoor ...

7:00 p.m.

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage